Napsal uživatel Květa Tůmová, RNDr.
|
Letní školy jsou úžasný způsob jak přes prázdniny změnit tempo a přesto neopustit akademické prostředí. Studentům, kteří to ještě nezkusili vřele doporučujeme. Kryštof například detekoval alely genu ACE, zatímco Jáchym hledal v klíšťatech bakterie Borrelia. Většina času pracovali přímo v laboratoři. Izolovali DNA, měřili jeho koncentraci a pak zjišťovali výskyt daných genů pomocí PCR reakce.
Děkujeme za reportáž z letního bádání, pánové, vítejte zpět. |
Získali jsme podporu pro nákup sportovních pomůcek |
|
|
|
Napsal uživatel Pavel Soukup
|
Česko-anglickému gymnáziu se podařilo v rámci dotačního programu Jihočeského kraje získat podporu na projekt: Nákup sportovních pomůcek pro výuku na ČAG ČB. Díky získaným financím škola pořídila:
- 7 paddleboardů - 15 vest s atestem - 15 neoprenových bot - 1 kompresor
Výše dotace poskytnutá Jihočeským krajem činila 76 000,- Kč a minimální spoluúčast gymnázia byla vyčíslena na 19 422,- Kč.
Sportovní vybavení bude používáno při tělesné výchově, adaptačních a vodáckých kurzech.
|
MARIBOR 2019 pohledem Lucie Hindy a Katky Tůmové |
|
|
|
Napsal uživatel Štěpánka Kloudová
|
V neděli 8. září jsme se vydali na náš v pořadí 15. výměnný pobyt za našimi přáteli do Slovinského města Maribor ležícího blízko rakouských hranic.
V pondělí nás čekala dopolední prohlídka školy, zajímavá videa na téma demokracie a poté jsme byli rozděleni do menších skupinek na prohlídku města. Vyzkoušeli jsme i oběd ve školní jídelně a odpoledne jsme strávili hraním volejbalu v tělocvičně. Zbytek dne už byl v režii našich hostitelů, takže každý mohl navštívit něco jiného.
V úterý brzo ráno jsme nasedli do autobusu a jeli přes celé Slovinsko do města Piran, které se nachází u moře. Z vyhlídky jsme mohli dohlédnout až do Itálie a během polední pauzy byla i možnost koupání. Poté jsme se přesunuli do hlavního města Ljubljana, kde jsme měli možnost nakoupit si suvenýry domů.
Ve středu jsme se zúčastnili workshopu ve školní knihovně, kde jsme měli za úkol vyrobit záložku na téma demokracie. Výsledky se sice různily, ale všichni jsme se shodli, že demokracie pro všechny z nás znamená svobodu. Dále jsme se přesunuli do centra experimentů, kde jsme si mohli vyzkoušet různé ,,atrakce”. Odpoledne nás čekal výšlap na Pohorje, a v cíli na nás čekala odměna v podobě bobové dráhy.
Čtvrteční dopoledne jsme strávili opět v autobuse, nicméně to stálo za to. Navštívili jsme totiž Open Air Museum Rogatec, kde jsme si mohli vyzkoušet upéct vlastní chléb, vyrobit svíčku, a dokonce vyrobit vlastní primitivní píšťalku. Po prohlídce jsme se přesunuli do malého městečka jménem Rogaška Slatina, kde většina výpravy strávila volný čas v kavárně ochutnáváním místních zákusků.
V pátek nás čekalo už jen loučení a odjezd domů. Na rozloučenou jsme od svých přátel dostali dárek, který nám pomůže vzpomínat na dny strávené ve Slovinsku. Loučení bylo těžké, ale věříme, že se určitě v životě ještě někdy setkáme. Potom už nás čekala jen dlouhá cesta za našimi domovy. |
Projekt IROP: Učebna přírodních věd a jazyková učebna |
|
|
|
Napsal uživatel Pavel Soukup
|
Jak jsme již v minulosti informovali, podařilo se nám v rámci projektu vybavit krásnou jazykovou a přírodovědnou učebnu. To ale není vše: navázali jsme skvělé kontakty s odborníky z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Několikrát do roka chodíme na návštěvy do laboratoří nebo zveme odborníky z praxe k nám do školy na přednášky. Jednu ze zajímavých nabídek celých kurzů přikládáme ke článku všem ke zvážení.
|
Jak funguje parlament EU? |
|
|
|
Napsal uživatel Štěpánka Kloudová
|
Seznámit se na vlastní kůži s konceptem fungování parlamentu EU měli možnost studenti politologie a businessu v rámci projektu Den EYP (European Youth Parliament), který pro naše septimány a studenty 3. ročníku v pondělí 16. 9. zorganizovali dobrovolníci z řad vedení Parlamentu mládeže ČR. Cílem akce bylo seznámit studenty, kteří touto zkušeností doposud neprošli, s fungováním EU a přispět k zlepšení aktivního užívání cizího jazyka spojeného s akademickou diskuzí formou týmové práce.
Studenti si prošli pod vedením tří zkušených facilitátorů Martina, Evy, Marka a Jakuba ve funkci předsedy EP, „zahřívací“ teambuildingovou částí, poté se delegáti věnovali v komisích práci na rezolucích. Komise 1 se zabývala tématem „klimatických změn a tím, co by měla EU, coby třetí největší producent emisí na světě po Číně a USA, udělat pro jejich snížení. Komise 2 měla za úkol vypracovat rezoluci ohledně léčebného využití konopí v rámci sjednocení EU legislativy. Komise 3 se oproti tomu věnovala problematice integrace imigrantů ve velkých městech a následným zpracování účinné urbanistické koncepce. Všechny tři rezoluce na závěr studenti obhajovali během Valného shromáždění- General Assembly (GA).
Jaké jsou postřehy delegátů samotných? „Bylo to skvělá zkušenost, která mne inspirovala, abych se do EYP sám aktivně zapojil. Rád bych si dál rozvíjel řečnické dovednosti“, kvituje svoji zkušenost student 3. roč. Vojta Hladík. „Všechna diskutovaná témata byla velmi zajímavá a jsem ráda, že jsem se projektu zúčastnila. Nicméně celá akce byla poměrně dlouhá a bylo těžké se celou dobu soustředit“, dodává další účastnice Lucka Hindy.
Přejme novému čagovskému týmu, který se účastní regionální předkonference EYP v listopadu v Táboře, hodně zdaruJ.
|
Stipendijní pobyt v Německu pohledem Vladimíra Potapova a Lucky Pečené |
|
|
|
Napsal uživatel Štěpánka Kloudová
|
Marburg není město s mnoha univerzitami, ale Marburg je jedna velká univerzita, kde aktuálně studují studenti z celého světa, jak by řekl Herr Herman (super člověk:-), náš hlavní průvodce a učitel, který už 20 let ukazuje českým studentům z DSD programu Marburg).
Do Marburgu nás jelo celkem 25 studentů (v ČR je celkem 24 DSD škol a ČAG jako jediná škola dostalo 2 stipendijní místa), z celé republiky za společným cílem- poznávat nové věci a naučit se němčinu. Bydleli jsme v rodinách, které byly velmi přátelské a ve všem nám pomáhali.
2-týdenní program jsme měli následující: dopoledne jsme strávili ve škole (na nejprestižnějším gymnáziu Philipinum) a odpoledne jsme se účastnili společných exkurzí a jiných aktivit spolu s německými studenty. Je samozřejmé, že všechny předměty byly vyučovány v němčině, např. dějiny Německa, geografie, nebo literatura, kde se probíralo téma německé pohádky, apod.. Mně osobně se nejvíc líbil dějepis, protože jsem se mohl dozvědět, jak se tento předmět vyučuje z německého pohledu. Velmi jsme si užili i celodenní výlety. Byli jsme ve Frankfurtu, mj. i ve výrobně čokolády Ferrero, kde jsme mohli všechny dobroty i ochutnat:-)
Poslední třetí týden jsme strávili v Berlíně. Od rána do pozdního večera jsme chodili a užívali jsme se Berlin. Měli jsme dokonce individuální prohlídku Berlinské zdi, či Reichstagu.
Po absolvování 3-týdenního stipendijního pobytu jsem dostal ještě větší motivaci naučit se německy. Seznámit se s novými lidmi, zlepšit znalosti jazyka (nejen němčiny), poznat tradice jiné země – tohle všechno mně tento program přinesl. |
|
|